برای شروع یک پروژه ساختمانی در ابتدا نیاز به تهیه نقشه ساختمان است. در واقع نقشه کشی ساختمان مبنا و اساس هر پروژه ساختمانی خواهد بود، چرا که کارفرما پس از اتمام نقشه کشی ساختمان اقدام به اخذ جواز، برآورد هزینه اجرا، مدت زمان انجام پروژه و عقد قرارداد با پیمانکاران ساختمان می نماید.

نقشه کشی ساختمان شامل رشته های مهندسی مختلفی از قبیل مهندسی معماری (اساس و مبنای سایر نقشه های مهندسی است) محاسبات سازه، مهندسی برقی و مکانیکی است. در ادامه باید گفت نقشه های ساختمانی در دو مرحله فاز یک و فاز دو طراحی و محاسبه می گردند. در نقشه فاز دو جزییات کامل طرح بررسی و ابعاد فنی و اجرایی یک پروژه مشخص می‌گردد، پس از نقشه کشی فاز دو پیمانکار می تواند برآورد دقیقی از نظر زمان و هزینه به کارفرما ارائه دهد.

امروزه نقشه‌کشی ساختمان فقط به طراحی پلان ختم نمی‌شود چرا که تزیینات ساختمان (شامل معماری داخلی و خارجی ساختمان) از اهمیت زیادی نزد سازندگان و مالکان ساختمان برخوردار است. از این رو کارفرما پس از تایید نقشه معماری تقاضای طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی نمای ساختمان و محوطه سازی را دارد، طرح ها عموما بصورت سه بعدی ارایه می شوند تا کارفرما درک بهتر از جزییات پروژه داشته باشد.

نقشه‌کشی دو بعدی و سه بعدی ساختمان

نقشه کشی ساختمان در رشته‌های مهندسی معماری، مهندس عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک کاربرد دارد که می‌توان به طراحی پلان معماری، محاسبات سازه، تاسیسات برق و تاسیسات مکانیک برای کاربری‌هایی همچون طراحی آپارتمان، طراحی ویلا، طراحی فروشگاه و طراحی اداری اشاره کرد. فرآیند خدمات مهندسی بدین شکل است که در ابتدا نقشه معماری ترسیم می‌گردد سپس محاسبات سازه و در ادامه نقشه تاسیسات برق و نقشه تاسیسات مکانیک توسط مهندسین مربوطه محاسبه و ترسیم خواهد شد. البته جهت ارائه نقشه مناسب عوامل مختلفی از قبیل ضوابط شهرسازی و شهرداری ها، مقررات ملی ساختمان، استانداردهای بین المللی، کاربری ملک و نیاز کارفرما را باید در نظر گرفت.

معماری
مدلسازی 2بعدی

مدل‌سازی سه بعدی

این چیزی است که معمولا دیده میشود؛ یک ترسیم سه بعدی از ساختمان. این بهترین راهی است که می‌توان پروژه را به تصویر کشید. ساختمان تمام شده به نظر می‌رسد و طراح و تیم مهندسی می‌تواند مفهوم را براحتی منتقل کند. تمام قسمت‌ها با جزئیات در دسترس هستند و خطاها و تداخلات قبل از وقوع برطرف خواهند شد و احتمال طراحی مجدد و دوباره کاری به صفر می‌رسد. مهندسین سازه و تاسیسات درک بهتری از طرح معماری دارند و طرحی منطبق بر واقعیت ارائه خواهند داد. مجری نیز براحتی آنرا درک می‌کند و کار بدون اشکال اجرا خواهد شد.

طراحی دکوراسیون داخلی

کیفیت و چگونگی فضاهای داخلی تاثیر شگرفی بر عملکرد فیزیکی و روانی انسان خواهد گذاشت. آنچه به یک بنا روح و نشاط می‌بخشد معماری داخلی است. دکوراسیون داخلی به بررسی عناصر مختلفی از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، دیوار، سقف کاذب و سایر عناصر کاربردی از قبیل لوازم دکوری، چیدمان، مبلمان می‌پردازد. هماهنگی و کاربرد بجای هر یک از این عناصر در کنار هم در کاربری‌های مختلف باعث ایجاد فضایی دلنشین و با آرامش خواهد شد. بعنوان نمونه جهت طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی، در ابتدا بخش‌هایی از قبیل دکوراسیون اتاق خواب والدین، دکوراسیون اتاق بزرگسال و کودک و نوزاد و حتی دکوراسیون اتاق پسرانه و دخترانه، دکوراسیون پذیرایی و نشیمن و دکوراسیون آشپزخانه می‌بایست بررسی و تحلیل شود و بدانیم که برای چه قشری از جامعه با چه آداب و رسومی در چه بازه سنی و با چه بودجه‌ای قرار است امر طراحی داخلی انجام پذیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی نما

طراحی کلاسیک و مدرن نمای ساختمان

از آنجایی که اولین ارتباط افراد با یک پروژه ساختمانی از طریق نمای خارجی آن شکل می‌گیرد نمای ساختمان شما تاثیر بسزایی در تلقی و برداشت اشخاص از کیفیت و نحوه ساخت بنای شما دارد. یک طراحی و اجرای جذاب و با کیفیت می‌تواند اثری شاخص و به یاد ماندنی را در ذهن بیننده تداعی کند.

نماهای ساختمانی عموماً به سبک‌های مختلف و با استفاده از متریال‌های متنوع همچون آجر، چوب‌های اشباع مانند ترموود، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ آنتیک، سنگ مرمریت، شیشه، ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم، سرامیک و… اجراء می‌گردند که جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و رسیدن به انتخابی معقول و منطقی بهتر است قبل از هر اقدامی در جهت تغییر نما در پروژه‌های تعمیرات ساختمان و بازسازی یا اجرای نما در پروژه‌های نوسازی، نمای ساختمان خود را به دست مهندسین معماری یا شرکت‌های ساختمانی و دکوراسیون داخلی بسپارید و از نقاط مثبت و منفی و همچنین چالش‌های پیش رو قبل از اجرای طرح با خبر شوید.

طراحی و ساخت انواع ماکت های حرفه ای

یکی از دپارتمان های اصلی گروه نرم افزاری رادین، دپارتمان تخصصی ماکت سازی می باشد که در زمینه طراحی و ساخت انواع ماکت های حرفه ای معماری، شهری، سایت پلان، توپوگرافی، محوطه سازی، اماکن و مجموعه های مذهبی و شهری، سایت کارخانه های صنعتی، راهسازی و ماکت های تبلیغاتی سه بعدی و … فعالیت دارد. سطح تحصیلات و تجربیات متخصصین این دپارتمان و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های مدل سازی و قطعه سازی، دقیق‌ترین دستگاه های حک و برش لیزر، پرینتر سه بعدی و همچنین بکارگیری دانش روز، باعث هرچه مطلوب تر کیفیت پروژه های انجام شده و رضایت هر چه بیشتر کارفرمایان محترم شده است.

تیم مهندسین ما با استفاده از ایده ها و استاندارد های روز دنیا و بکارگیری مصالحی با کیفیت بالا، توانسته در راستای صرفه جویی هزینه ، زمان و همچنین انطباق خواسته ها و سلایق کارفرمایان، گامی موثر بردارد.

طراحی و ساخت انواع ماکت های حرفه ای
نقشه سازه

نقشه‌کشی سازه

با وجود گسل های فعال در کشور باید همه سازه‌ها بهترین عملکرد را در برابر زلزله های احتمالی داشته باشند. لازم به ذکر است عملکرد خوب به معنی استفاده بیش از حد از مصالح ساختمانی نیست، چراکه وقوع زلزله امری اجتناب ناپذیر است و حتی در صورتیکه بتوان زمان وقوع زلزله را پیش بینی کرد، تخلیه ی سازه ها برای در امان ماندن جان مردم نه امکان پذیر است و نه به تنهایی کافی. بنابراین مهمترین هدف تیم مهندسین گروه نرم‌افزاری رادین طراحی سازه هایی با بهترین عملکرد می باشد که علاوه بر تامین پایداری و ایمنی سازه، حافظ منافع شخصی و ملی باشد.

در طراحی یک سازه اصولی می‌توان به انتخاب مناسب مصالح سازه ای و غیر سازه ای، انتخاب بهترین نوع سقف برای کنترل و پخش بارهای ثقلی و جانبی، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین سیستم لرزه بر جانبی، انتخاب بهترین نوع اتصالات، تحلیل و طراحی دقیق تمام عناصر سازه ای و غیر سازه ای مطابق آیین نامه های رسمی و همچنین تهیه نقشه های دقیق اجرایی (فاز 2) با در نظر گرفتن تمامی مسائل اجرایی و آیین نامه ای اشاره نمود.