قوانین سئو در سال 2021

جدیدترین چک لیست سئو در سال 2021

شما به عنوان یک سئوکار همیشه در تلاش هستید که برای کمک به درک بهتر موتورهای جستجو ایندکس صفحات خود را به درستی انجام دهید، اما محتوایی که به سایت اضافه می کنید و نحوه ارائه آن، نقش مهمی در جستجو و یافتن آسان افراد دارد.

وقتی برای راه اندازی و شروع سایت آماده می شوید، از چک لیست خدمات سئو سایت زیر کمک بگیرید تا مطمئن شوید که سایت تان برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان بهینه شده باشد.

قبل از راه اندازی

قبل از راه اندازی سایت، آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید:

• یک عنوان برای سایت اضافه کنید– حتی اگر از لوگو استفاده می کنید، باید یک عنوان برای سایت اضافه کنید، زیرا عنوان (به عنوان متن) ممکن است توسط موتورهای جستجو ایندکس شود. توصیه می کنیم از عنوان های کمتر از 60 کاراکتری استفاده کنید و یک یا چند کلید واژه برای آن در نظر بگیرید.

• توضیحی برای سایت اضافه کنید– توضیح کوتاه (50-300 کاراکتری) مرتبط و خوانا برای سایت خود به توضیح سئوی سایت ، اضافه کنید. این متن در نتایج جستجو، زیر عنوان سایت ظاهر می شود که البته بستگی دارد بازدید کنندگان چه چیزی را جستجو کرده باشند.

• مکان خود را اضافه کنید– اگر گوگل و مشتریان بتوانند مکان تان را ببینند، شانس ظاهر شدن سایت در جستجوها، بالا می رود. اگر کسب و کارتان دارای یک مکان فیزیکی است، توصیه می کنیم صفحه تماس با ما همراه با آدرس و نقشه مکان، درست کنید.

• مکان خود را به صورت آنلاین منتشر کنید– فهرست های آنلاین برای مکان فیزیکی کسب و کار، نواحی تحت خدمات، ساعات کاری، بسازید و مدیریت کنید. اگر فهرست Google My Business  دارید، آن را به سایت خود متصل و مدیریت اطلاعات نمایید.

• به دامنه سفارشی متصل شوید– با استفاده از دامنه سفارشی، برند خود را تقویت کنید و از این طریق مشتریان بالقوه راحت تر می توانند در نتایج جستجو به شما برسند.

• به شبکه اجتماعی متصل شوید– با اشتراک گذاری اجتماعی به پروفایل شبکه های اجتماعی خود متصل شوید، محتوا منتشر کنید و افراد را ترغیب کنید تا صفحات شما را به اشتراک بگذارند.

• یک آیکون مرورگر (فاویکن) اضافه کنید– علاقمندی ها یا آیکون مرورگر باعث می شود تا برند سایت تان قابل رویت شود. این آیکون ممکن است در نتایج جستجو، تب های مرورگر و جاهای دیگری از وب، ظاهر شود.

• تصاویر اشتراک گذاری اجتماعی اضافه کنید– تصاویر اشتراک گذاری اجتماعی زمانی بروی شبکه اجتماعی نمایش داده می شود که شما یا شخص دیگر اقدام به اشتراک گذاری سایت کرده باشد. یک تصویر هم که شده برای نمایش کل سایت اضافه کنید؛ یکی برای هر صفحه به صورت جداگانه و یکی برای هر پست بلاگ، محصول و رویداد مربتط.

• توضیحات سئو اضافه کنید– مطمئن شوید که هر صفحه از سایت دارای توضیح اختصاصی بهینه سازی سایت باشد. متن باید کوتاه و خوانا (50-300 کاراکتری) باشد و محتوای صفحه را توضیح دهد. همچنین می توانید توضیحات سئو برای تک تک پست های بلاگ، محصولات و رویدادها اضافه کنید.

• فرمت عنوان و صفحه تان را چک کنید– بررسی کنید که چگونه عناوین صفحه در تب های مرورگر، اشتراک های اجتماعی و نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند. می توانید این کار را برای عناوین صفحه، صفحه خانه، و آیتم های کالکشن (مثل پست های بلاگ یا محصولات) در نظر بگیرید.

• صفحه 404 مشتری بسازید– صفحه 404 همراه با لینک هایی برای برخی از قسمت های مهم یا محبوب سایت تان در نظر بگیرید. با این کار بازدید کنندگانی که با لینک معیوب هنگام حضور در سایت مواجه می شوند، از سایت خارج نمی شوند و بروی سایت می مانند.

 فرمت URL پست بلاگ انتخاب کنید– اگر مشغول بلاگ نویسی هستید، مشخص کنید که URLs پست بلاگ تان چگونه می توانند به صورت خودکار ساخته شوند. وقتی گزینه هایی متناسب با نیازهای تان را انتخاب می کنید، توصیه ما این است که همیشه عنوان پست را لحاظ کنید.

• URL Slugs را چک کنید– باید URLs هایی داشته باشید که محتوای صفحه را منعکس می کند. اگر پست بلاگ، محصول یا رویدادی را پیش از افزودن عنوان ذخیره می کنید، URL Slug باید به صورت تصادفی هدایت گر کاراکترها باشد. Slug های هر صفحه و آیتم روی سایت خود چک کنید و آن هایی که از واژگان واقعی استفاده نمی کنند را تغییر دهید.

• مطمئن شوید که SSL فعال است– مطمئن باشید که پنل SSL در تنظیمات امن قرار دارد. سایت های بدون SSL جریمه خواهند شد.

 محتوایتان را بررسی کنید– مطمئن شوید که برای تمام صفحات سایت خود از بهترین روش های محتوایی استفاده کنید.

هنگام راه اندازی

هنگامی که سایت تان راه اندازی شد، توصیه می کنیم:

• سایت خود را با Google Search Console تایید کنید– پس از تایید سایت در گوگل، می توانید حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل مدیریت کنید و ببینید که بازدیدکنندگان چگونه سایت شما را مشاهده می کنند.

• از گوگل بخواهید تا سایت شما را ایندکس کند– با این کار، از ربات های گوگل می خواهید تا سایت را بررسی کرده و نتایج جستجو را با محتوای جدید آپدیت کند.

• سایت خود را با Bing Webmaster Tools تایید کنید– سایت خود را با Bing تایید کنید تا حضور سایت را در نتایج جستجوی Bing و  Yahoo مدیریت کنید.

• به گوگل انالیتیکس متصل شوید– بازدیدهای خود و سایر گزارشات مربوط به سایت را از طریق یکپارچه سازی داخلی با گوگل رصد کنید.

• AMP را فعال کنید– اگر بلاگ دارید، فعالسازی AMP باعث ایجاد نسخه کاهش یافته به محتویات اصلی سایت می شود و بروی دستگاه های موبایل سریع تر بارگذاری خواهد شد.

پس از راه اندازی

وقتی محتوایی را اضافه یا ادیت می کنید، مطمئن شوید که سایت سازگار با موتورهای جستجو باشد.

• از ابزارهای انالیتیکس سایت استفاده کنید– پنل کلید واژه جستجوی سایت و سایر پنل های انالیتیکس از جمله Activity Log (سوابق فعالیت)، Popular Content (محتوای محبوب) و Traffic (ترافیک) را مشاهده کنید تا بتوانید در جریان تغییرات ترافیک سایت و رتبه بندی موتور جستجوی سایت باشید.

• گوگل انالیتیکس را دنبال کنید– از یکپارچه سازی با گوگل انالیتیکس برای گزارش و رصد بازدیدکنندگان استفاده کنید.

• آپدیت ها را به صورت استراتژیک انجام دهید– با استفاده از بهترین روش های محتوایی، بهینه سازی سایت را ادامه دهید.

• لینک های معیوب یا تغییر یافته را مجددا مسیردهی کنید– اگر URL Slug را بروی صفحه ای از سایت تغییر می دهید، مسیرهای مجدد برای URL بسازید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سراغ صفحه صحیح با استفاده از URL قدیمی هدایت شوند.

• محتوا گذاری و بروزرسانی محتوا را مستمر انجام دهید– بروزرسانی مستمر سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به عنوان یک سایت فعال نشان دهد. یک راه محتواگذاری منظم سایت، انجام بلاگینگ است.

 

بهترین روش های محتوایی

پس از ساخت وب سایت، به نکات زیر توجه کنید:

• استفاده استراتژیک از کلید واژه

• تولید محتوا (محتوا گذاری)

• افزودن متن به تمام تصاویر

• افزودن تصاویر اشتراک گذاری اجتماعی و توضیحات سئو

• تعیین نام های خوانا برای فایل ها و تصاویر

• افزودن تگ ها و دسته بندی ها

• لینک شدن به محتوای سایت

• سفارشی سازی URL Slug

• بررسی نمودن صفحات

 

تغییرات رتبه بندی سایت

اگر پس از بهینه سازی سایت شاهد تغییر در رتبه بندی هستید، طبیعی است. ایجاد نوسانات در رتبه بندی هنگامی که موتورهای جستجو اقدام به ایندکس تغییرات می کنند، امری کاملاً طبیعی است. اگر پس از یکی دو هفته رتبه سایت بالا نرفت، آنالیتیکس (Analytics) را بررسی کنید تا ببینید روند ترافیکی سایت شما به چه منوالی است. به عنوان مثال، نحوه لینک شدن سایر وب سایت ها به سایت خود را تغییر دهید تا بر قابلیت رویت سایت تان اثر بگذارد. می توانید به دنبال بروزرسانی کلید واژه ها باشید تا بروی اصطلاحات جستجویی مختلف هدفگذاری نمایید.

در صورتیکه خود دارای سایتی هستید و هنوز با اصول و قواعد سئو آشنا نیستید کافیست تا دیر نشده از یک متخصص و مشاور سئو کمک بگیرید و قیمت سئو مناسب سایت خود را به یک آژانس سئو بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *